Kapat

Sermaye Piyasası Kurulu’nun III-39.1 sayılı “Yatırım Kuruluşlarının Kuruluş ve Faaliyet Esasları Hakkında Tebliğ”in 28. maddesi hükümleri ve hizmet verilen diğer sayfalardaki linkler hakkındaki bilgiler yer almaktadır.

Garanti Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş.

Aşağıda yer alan bilgiler, Sermaye Piyasası Kurulu’nun III-39.1 sayılı “Yatırım Kuruluşlarının Kuruluş ve Faaliyet Esasları Hakkında Tebliğ”in 28. maddesi hükümleri kapsamında hazırlanmıştır. İlgili metinlerin dışında Garanti Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş.’nin (Şirket) hizmet verdiği internet sitelerindeki ilgili sayfalara linkler vasıtasıyla yönlendirmeler de yer almaktadır.

Uyarı Metni

Garanti Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş.’nin hizmet verdiği internet sitesi sayfalarında verilen bilgiler genel nitelikte olup, müşterilerimizin alım satım kararlarını destekleyebilecek yeterli bilgi ilgili sayfalarda bulunmayabilir.

Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme

Kişiler Verileriniz Koruma Altında!

Değerli müşterilerimiz,

Özel hayatınızın gizliliğine saygı duyuyor ve önemsiyoruz.

Bu nedenle, temel hak ve özgürlüklerinizi korumak amacıyla yürürlükte olan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (Kanun) kapsamındaki kişisel verilerinizin kullanımı ve korunmasına dair haklarınız ile ilgili sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Genel Kanun Kapsamı

Kanun’da Garanti Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş olarak “Veri Sorumlusu” sıfatıyla anılıyoruz. Kanun kapsamında, “Veri İşleme”: kişisel verileri tamamen veya kısmen, otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olması koşuluyla otomatik olmayan yollarla elde etmemiz, kaydetmemiz, saklamamız, güncellememiz, sınıflandırmamız, mevzuatın izin verdiği üçüncü kişilerle paylaşmamız veya onlara devretmemiz gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi ifade ediyor.

Kişisel Verilerin İşlenmesi İçin Hukuki Sebepler

Kurumumuzdan alacağınız ürün ve hizmetler nedeni ile kuracağımız ilişki kapsamında; kişisel verilerinizi Kanun’un 5.maddesinde yer alan hukuki sebeplerle işliyoruz:

  • 5/2 (a) maddesinde düzenlenen kanunlarda açıkça öngörülmesi,
  • 5/2 (c) maddesinde düzenlenen Kurumumuzla imzaladığınız sözleşme veya bu sözleşmenin yerine getirilmesiyle doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
  • 5/2 (ç) maddesinde düzenlenen Kurumumuzun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
  • 5/2 (e) maddesinde düzenlenen bir hakkın oluşması, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
  • 5/2 (f) maddesinde düzenlenen sizlerin temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla Kurumumuzun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması,
  • Özel nitelikli kişisel verileriniz için ise; Kanun’un 6/2 maddesine göre açık rızanızın bulunması.

Kişisel Verilerinizi Neden ve Ne İçin Kullanıyoruz? Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları*

  • Sermaye Piyasası Kanunu ve mevzuat kapsamında gösterdiğimiz başta alım-satım aracılığı, yatırım danışmanlığı, takas ve saklama hizmetleri, kredili işlemler ve genel yatırım tavsiyeleri olmak üzere tüm yatırım hizmetlerimizin ve yan hizmetlerimizin a elektronik bankacılık ve yatırım kanalları da dahil olmak üzere tüm kanallardan sunmak,
  • Yaptığınız işlemlerde bilgilerinizi tespit edebilmek için kimlik, adres ve gerekli diğer bilgilerinizi kaydetmek,
  • Sizinle paylaşmamız gereken önemli bilgileri iletişim bilgileriniz üzerinden iletmek,
  • Kağıt üzerindeki ve sözlü ortamlar ile kurumumuz veya emir iletimine aracı kuruluşumuza ait elektronik bankacılık (internet bankacılığı ve yatırım kanalları mobil bankacılık ve yatırım kanalları ATM, telefon) ortamlarında işlemlerinizi yerine getirebilmemiz için, konum bilginizin işlenmesi de dahil olmak üzere, gerekli tüm kayıt ve belgeleri düzenlemek,
  • BDDK, TCMB, MASAK, GİB, SPK,TSBP, SPL, Borsa İstanbul, Takasbank, Yatırımcı Tazmin Merkezi ve TBB Risk Merkezi gibi bilgi verme yükümlülüğümüz olan kamu kurumlarınca istenilen bilgileri saklamak, raporlamak ve bu kurumları bilgilendirmek,
  • İzniniz olması durumunda, mevzuat kapsamında yer alan ve Kurumumuzun müşteri olma amacınız dışında kalan ürün ile hizmetlerimizin sunulmasında kullanmak, size özel ürün, hizmet, teklif faaliyetlerini planlamak ve hayata geçirmek, ürün, hizmet, çalışma modeli teklifleri gerçekleştirmek, profilleme ve, segmentasyon yapmak, Kurum içi hedef yaratmak, skorlama ve risk analizi yapmak, müşteri ilişkilerini yönetmek, Kurumumuz içi performans takibi ile analiz çalışmalarında kullanmak, istatistiki çalışmalar ile mali hizmet sunma modellerinin dizaynını gerçekleştirmek, pazar araştırması yapmak,
  • İşyeri güvenlik uygulamaları nedeniyle şube, bölge müdürlüğü ve genel müdürlük binalarımızda kamera görüntülerini kaydetmek,
  • Kurumsal sürdürülebilirlik, kurumsal yönetim, stratejik planlama ve bilgi güvenliği süreçlerimizi planlamak, denetlemek ve hayata geçirmek,
  • İdari, hukuki yükümlüklerimizi ve sizinle imzaladığımız sözleşmelerimizin gereğini yerine getirmek.

Kişisel Verilerinizi Kimlerle ve Hangi Amaçlarla Paylaşıyoruz?

Eğer gerekirse kişisel verilerinizi yalnızca Kanun’da izin verilen kişi ve kuruluşlarla paylaşıyoruz. Bu kişi ve kuruluşlar şu şekilde sıralanıyor: Mali faaliyetlerinin yürütülebilmesi için, Sermaye Piyasası Kanunu ve mevzuatta izin verilen kişiler, kuruluşlar, finansal kuruluş olarak sayılan kurumlarve diğer üçüncü kişiler, yapılması gereken yasal raporlamalar nedeni ile BDDK, TCMB, MASAK, GİB, SPK, SPL, TSBP, Borsa İstanbul, Takasbank ve Yatırımcı Tazmin Merkezi ve TBB Risk Merkezi gibi kamu tüzel kişileri, ana hissedarımız, ana hissedarımızla aynı şirketler grubu içerisinde yer alan diğer kişiler, aracılık ettiğimiz üçüncü kişiler, iştiraklerimiz ile bağlı ortaklıklarımız (Örneğin;, T.Garanti Bankası A.Ş. , Garanti Portföy Yönetimi A.Ş., Garanti Yatırım Ortaklığı A.Ş.) sermaye piyasası faaliyetlerimizi yürütmek için hizmet aldığımız veya iş birliği yaptığımız program ortağı kuruluşlar, yurt içi ve yurt dışı bankalar ile diğer finansal kuruluşlar.

Kişisel Verilerinize Nerelerden Ulaşabiliriz?

Kişisel verileriniz Kurumumuz ve emir iletimine aracı kuruluşumuza ait Genel Müdürlük, Şubeler, şubelerde işlem yapmanız için bulunan kiosklar, ATM’ler, Müşteri İletişim Merkezi, Garanti BBVA Mobil ve İnternet Şubesi gibi kanallar, işlem platformları, web sitelerimiz, ayrıca kamu kurum ve kuruluşları aracılığı ile paylaşılan sistem entegrasyonları (Kimlik Paylaşım Sistemi gibi) aracılığıyla sözlü, yazılı veya elektronik ortamlarda toplanabilir.

Kanun Kapsamındaki Haklarınız Nelerdir?

Dilediğiniz zaman Kurumumuza başvurarak kişisel verilerinizin;

  • İşlenip işlenmediğini, işlenme amacını ve amacına uygun kullanıp kullanılmadığı öğrenebilir ve işlenmiş ise bu konuda bilgi isteyebilir,
  • Kanuna uygun olarak yurt içinde ve yurt dışında bilgilerinizin paylaşıldığı üçüncü kişileri öğrenebilir,
  • Bilgilerinizin eksik ya da hatalı işlendiğini düşünüyorsanız düzeltilmesini isteyebilir,
  • Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde bilgilerinizin silinmesini ya da yok edilmesini talep edebilir,
  • Bilgilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere (c) ve (d) maddelerinde belirtilen taleplerinizin bildirilmesini ve aynı işlemleri gerçekleştirmelerini isteyebilir,
  • Bilgilerinizin, otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz edebilir veya kanuna aykırı olarak kaydedildiğini veya kullanıldığını düşünüyorsanız ve bu sebeple zarara uğramışsanız zararın giderilmesini isteyebilirsiniz.

Bu amaçlarla yaptığınız başvurunun ek bir maliyet gerektirmesi durumunda, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifedeki ücret tutarını ödemeniz gerekebilir. Başvurunuzda yer alan talepleriniz, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde sonuçlandırılacaktır.

Kanun kapsamındaki haklarınızdan yararlanmak için başvurularınızı yazılı olarak, kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da Kurumumuza daha önce bildirdiğiniz ve kurumumuzun sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresinizden iletebilir, ayrıntılı bilgi almak için Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun internet sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İyi günler dileriz.

* Kişisel veri envanter çalışmasında herhangi bir değişiklik olduğunda, Kurumumuz bu bilgilendirmeyi güncelleyecektir.

Kişisel Verilerin Kullanım Koşulları

Yatırımcı, sermaye piyasası mevzuatının ilgili hükümleri uyarınca "Müşteri Tanıma" yükümlülüklerini yerine getirmek ve yatırımcının işlemlerinin güvenliğini sağlamak üzere, Şirket’in kendisinden bilgi/belge talebinde bulunabileceğini ve kendisinden talep edilen bilgi/belgeleri gerçek, doğru ve güncel olarak sunmakla yükümlü olduğunu kabul eder. Yatırımcı, sermaye piyasasında gerçekleştireceği işlemlerde riskten korunmasının sağlanması için meslek, gelir, risk tercihi gibi bilgileri de gerekli durumlarda Şirket ile paylaşacağını, tüm bu bilgilerin güncelliğinin korunması amacıyla bilgilerinde meydana gelen her türlü değişiklikten Şirket’i haberdar edeceğini kabul eder. Yatırımcı kendi adına hareket ettiğini ya da başka şahıslar adına hareket ediyorsa başka şahıslar adına hareket ettiğini Garanti Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş'a yazılı beyan etmek zorundadır.

Şirket, yasal zorunluluk bulunması halleri dışında, yatırımcının izni olmaksızın yatırımcı bilgilerini üçüncü şahıs veya kurumlar ile paylaşmayacağını taahhüt eder. Şirket, yatırımcının hesabının güvenliğinin sağlanması ve/veya işlemlerin gerçekleştirilmesi için teknik asgari gereklerin yerine getirilmesi amacıyla, yatırımcı bilgilerinin teyit edilmesini talep edebilir.

Kişisel Verilerin Saklama Koşulları

Yatırımcı bilgilerinin tüm dolaşımını kayıt altında tutmak ve yetkisiz erişimleri önlemek amacıyla kurumumuz bilgi sistemlerinde gerekli teknolojik önlemler kullanılmaktadır. Bununla birlikte tüm yatırımcı verileri güvenli bir şekilde belirli aralıklarla yedeklenmekte ve saklanmaktadır.

Elektronik Ortamda Yapılacak Emir Takip ve Bildirim Esasları

Kaldıraçlı alım satım işlemleri müşterilere tahsis edilen işlem platformu yoluyla iletilmektedir. Yatırımcılarımızın hizmetine sunulan elektronik işlem platformu, yatırımcıya şirketimiz ile fiziki olarak irtibata geçme ihtiyacı duymadan kendi bilgisayarı üzerinden kendi hesabına kaldıraçlı FX işlemi yapma imkânı sunmaktadır. İşlem platformu yatırımcılarımızın kolayca işlem yapabilmelerini sağlayacak kullanıcı dostu bir ara yüze sahiptir. Platform bir istemci-sunucu uygulaması olarak inşa edilmiştir ve iletişim kanalı güvenliği için SSL sertifikaları, hizmet sunmak için de yedekli internet hatları kullanılmaktadır. Yatırımcılarımıza hizmet veren sunucu aktif-pasif mimaride yedekli olarak çalışmaktadır. Yatırımcılarımız, doğrudan elektronik işlem platformunu kullanarak emir iletmedikleri durumlarda, çağrı merkezi aracılığıyla sözlü emir verebileceklerdir.

İşlem platformu, yatırımcının kaldıraçlı alım satım için aktardığı teminat ve hesap bilgilerini gerçek zamanlı olarak yansıtmaktadır. Bu kapsamda yatırımcının riski, açık pozisyonları, teminata kullanılabilir varlık toplamı, nakit bakiyesi, teminat kullanım oranı, muhasebeleştirilmemiş işlemler, cari kar/zarar durumu ve hesap değeri gerçek zamanlı görüntülenebilmektedir. Elektronik işlem platformunda yatırımcı, kendi hesabına ait varlık giriş/çıkışlarını, pozisyon ve işlem raporlarını ve hesap üzerine yapılan tüm işlemlerin dökümünü kendi belirleyeceği tarih aralıklarında görüntüleme imkanına sahiptir.

Elektronik işlem platformu emir giriş ekranında fiyat, geçerlilik süresi, işleme konu olan kıymet eşi, pozisyon değeri, vade, emir tipi, emir tutarı, işlem masrafı ve teminat ihtiyacı gibi bilgiler görüntülenebilmektedir. Açık spot vadeli pozisyonlar gün aşırı taşındığı takdirde gün sonunda swap maliyeti ya da geliri sistem tarafından hesaplanarak otomatik olarak hesaplara yansıtılmaktadır. Yatırımcılarımıza elektronik posta ile günlük, aylık ekstreler gönderilebileceği gibi terminal üzerinden erişim ve talebe göre fiziki olarak basılıp adreslerine de gönderilebilecektir.

Şirket, DMA sistemleri Finansal Bilgi Değişimi protokolü (FIX) vasıtasıyla kurumsal müşterileri emirlerini kabul ederek Şirket sistemleri üzerinden Borsaya iletmektedir. Kurumumuzun DMA sistemleri farklı Emir Yönetim Sistemleri (OMS) ile uyumlu olup en yaygın (Sungard, Autex, Bloomberg) gibi servis sağlayıcıların yanında müşterilerimize direk hat bağlantısı imkanı da sağlamaktadır. Değişen müşteri ve piyasa ihtiyaçlarına cevap vermeye hazır, esnek protokol yapısına sahip yüksek hızda emir iletim kapasitesi bulunan Şirket DMA sistemleri müşterilerinin güvenliği ve sağlıklı emir iletimi için en güncel güvenlik yapılarına sahiptir. DMA sistemleri kurumumuzun sistemleri aktif izleme yapılarına sahip olduğu gibi sistem ekipleri tarafından anlık olarak izlenmekte ve müşterilerin her turlu sorunlarına aktif destek vermektedir. DMA sistemlerine gelen emirler ile ilgili her türlü işlem sonucu müşterilerimize milisaniye zaman ölçütünde cevaplanmakta müşterilere Borsa ile anlık işlem yapma imkanı sağlamaktadır. DMA müşterilerimizin talep ettiği formattaki gün sonu dosyaları Yurtdışı Kurumsal Operasyon ekipleri veya DMA sistemleri tarafından müşterilere gün sonlarında iletilmektedir.

Emir İletimi, İşlemlerin Gerçekleştirilmesi ve Takas veya Tasfiyesi

Müşteri, alım ve/veya satım yapılacak sermaye piyasası araçları için Garanti BBVA Yatırım'a esasen yazılı olarak emir verecektir. Ancak Garanti BBVA Yatırım isterse internet şubesinden, veri yayın ekranlarından, mobil uygulamalardan, e posta, faks ve benzeri iletişim araçlarıyla ya da uzaktan erişim araçlarından yararlanmak suretiyle veya kayıtlı telefonlardan sözlü olarak da verilen emirleri kabul edebilir.

Kaldıraçlı alım satım işlemleri müşterilere tahsis edilen işlem platformu yoluyla iletilmektedir. Buna ek olarak, ilgili işlemlere ilişkin emirler Çağrı Merkezi kanalı ile de Kurumumuza iletilebilmektedir.

Elektronik ortamda iletilen emirlerin gerçekleşmesi, emir değişikliği, emir iptali ve benzeri durumlar aynı işlem platformlarından anlık olarak takip edilebilmektedir.

Sermaye piyasası araçlarının tamamı için emir iletimi takas ve tasfiye süreçleri ilgili mevzuat ve şirket politikalarında belirtilen kurallara göre yerine getirilir.

Garanti Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş’nin sermaye piyasası araçların alım satımında emir ve talimat kabulü, emir gerçekleştirme politikaları ile özel durumlara ilişkin detaylı bilgilere aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Emir Gerçekleştirme Politikası için tıklayınız.

Borsada İşlem Görmeyen Sermaye Piyasası Araçları İçin Verilen Anlık Alım Satım Fiyat Teklifleri

Foreks işlemleri kapsamında; Şirket, yatırımcıları için dünyanın önde gelen likidite sağlayıcısı bankalarından alınan kotasyonlardan en iyi fiyatlı olanları seçmektedir. Bu fiyatlar on-line sistem üzerinden çalışan Garanti BBVA FX Trader platformu ile yatırımcılarımıza yansıtılır ve işlemler bu fiyatlardan gerçekleştirilir.

Emirleriniz piyasa yapıcılığı yetkisi ile doğrudan kabul edilip gerçekleştirilmektedir. Hesaplarınız Şirket nezdinde tutulmakta ve almış olduğunuz bu pozisyonlar müşteri gizliliği çerçevesinde başka kurumlar ile paylaşılmamaktadır. Yatırımcı bilgisi tamamen gizli kalmaktadır.

Şirket’in Foreks işlemlerinden elde ettiği gelir yatırımcılarımızın kar veya zararından bağımsız olduğu için Şirket ile yatırımcılar arasında alınan pozisyona bağlı bir çıkar çatışması söz konusu değildir.

Elektronik Ortamda Müşteriler Tarafından Yapılabilecek İşlemler İle Müşteriye Elektronik Ortamda Yapılacak Bildirimlere İlişkin Esaslar

Kaldıraçlı alım satım işlemleri müşterilere tahsis edilen işlem platformu yoluyla iletilmektedir. Yatırımcılarımızın hizmetine sunulan elektronik işlem platformu, yatırımcıya şirketimiz ile fiziki olarak irtibata geçme ihtiyacı duymadan kendi bilgisayarı üzerinden kendi hesabına kaldıraçlı FX işlemi yapma imkânı sunmaktadır. İşlem platformu yatırımcılarımızın kolayca işlem yapabilmelerini sağlayacak kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir. Platform bir istemci-sunucu uygulaması olarak inşa edilmiştir ve iletişim kanalı güvenliği için SSL sertifikaları, hizmet sunmak için de yedekli internet hatları kullanılmaktadır. Yatırımcılarımıza hizmet veren sunucu aktif-pasif mimaride yedekli olarak çalışmaktadır. Yatırımcılarımız, doğrudan elektronik işlem platformunu kullanarak emir iletmedikleri durumlarda, çağrı merkezi aracılığıyla sözlü emir verebileceklerdir.

İşlem platformu, yatırımcının kaldıraçlı alım satım için aktardığı teminat ve hesap bilgilerini gerçek zamanlı olarak yansıtmaktadır. Bu kapsamda yatırımcının riski, açık pozisyonları, teminata kullanılabilir varlık toplamı, nakit bakiyesi, teminat kullanım oranı, muhasebeleştirilmemiş işlemler, cari kar/zarar durumu ve hesap değeri gerçek zamanlı görüntülenebilmektedir. Elektronik işlem platformunda yatırımcı, kendi hesabına ait varlık giriş/çıkışlarını, pozisyon ve işlem raporlarını ve hesap üzerine yapılan tüm işlemlerin dökümünü kendi belirleyeceği tarih aralıklarında görüntüleme imkanına sahiptir.

Elektronik işlem platformu emir giriş ekranında fiyat, geçerlilik süresi, işleme konu olan kıymet eşi, pozisyon değeri, vade, emir tipi, emir tutarı, işlem masrafı ve teminat ihtiyacı gibi bilgiler görüntülenebilmektedir. Açık spot vadeli pozisyonlar gün aşırı taşındığı takdirde gün sonunda swap maliyeti ya da geliri sistem tarafından hesaplanarak otomatik olarak hesaplara yansıtılmaktadır. Yatırımcılarımıza elektronik posta ile günlük, aylık ekstreler gönderilebileceği gibi terminal üzerinden erişim ve talebe göre fiziki olarak basılıp adreslerine de gönderilebilecektir. DMA müşterilerimizin talep ettiği formattaki gün sonu dosyaları Yurtdısı kurumsal Operasyon ekipleri veya DMA sistemleri tarafından müşterilere gün sonlarında iletilmektedir.

Profesyonel Müşterilerin Yararlanamayacakları Mevzuat Hükümleri

Yatırım Kuruluşları Tebliği’nin 31 inci maddesinin ikinci fıkrasında ifade edilen, profesyonel müşterilerin yararlanamayacakları mevzuat hükümlerine aşağıda yer verilmiştir:

a) Yazılı onay alınması kaydıyla saklamadaki varlıklarına ilişkin mutabakat alınması zorunlu değildir:

Yatırım Hizmetleri Tebliği’nin “müşteri ile saklamacı kuruluş arasında mutabakat” başlıklı 68 inci maddesinin birinci fıkrasına göre saklama hizmeti sunulan müşteriler ile saklamaya yetkili yatırım kuruluşunun iç kontrolden sorumlu birimi veya personeli tarafından müşteriye ait sermaye piyasası araçları ve nakde ilişkin her takvim yılında en az 1 defa yazılı veya elektronik ortamda mutabakat sağlanması zorunludur. Aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca profesyonel müşterilerden yazılı onay alınması durumunda birinci fıkrada yer alan mutabakatın yapılması zorunlu değildir.

b) Sözleşme yapılması kaydıyla saklama hesaplarındaki varlıkların bakiyesine ilişkin aylık bildirim yapılmak zorunda değildir:

Yatırım Hizmetleri Tebliği’nin “müşteri varlıklarına ilişkin bildirim” başlıklı 69 uncu maddesinin birinci fıkrasına göre saklamaya yetkili yatırım kuruluşu tarafından müşterilere ait sermaye piyasası araçlarına ve nakde ilişkin olarak müşterilere Kurulun belge ve kayıt düzenlemelerinde yer alan esaslar çerçevesinde asgari olarak ayda bir bildirim yapılması esas olup, bildirim yapılmaması hususunda profesyonel müşterilerle sözleşme imzalanması veya bu hususa çerçeve sözleşmede yer verilmesi mümkündür.

c) Uygunluk testi yapılması zorunlu değildir:

Yatırım Kuruluşları Tebliği’nin “uygunluk testi” başlıklı 33 üncü maddesinin birinci fıkrasına göre yatırım kuruluşlarının alım satıma aracılık ve halka arza aracılık faaliyetleri kapsamında yalnızca genel müşterilere uygunluk testi yapması zorunludur.

d) Yerindelik testinde yatırım amaçlarına ilişkin olarak yatırım süresi ile risk ve getiri tercihleri hakkında bilgilerin alınması yeterlidir:

Yatırım Hizmetleri Tebliği’nin “yerindelik testi” başlıklı 40 ıncı maddesinin dördüncü fıkrasına göre talebe dayalı olarak kabul edilenler hariç olmak üzere profesyonel müşteriler ile ilgili olarak;

  • Müşterinin mali durumunun yatırımın risklerini karşılayacak yeterlilikte olup olmadığına ilişkin olarak; gelir düzeyi ve yatırım amaçlı varlığı,
  • Müşterinin portföyünde veya hesabında gerçekleştirilecek işlemlere ilişkin riskleri anlayacak bilgi ve tecrübeye sahip olup olmadığına ilişkin olarak; müşterinin yaşı ve mesleği, eğitim durumu, genel ya da profesyonel müşteri olduğu, geçmişte gerçekleştirdiği işlemlere konu olan sermaye piyasası araçları, söz konusu işlemlerin türü, niteliği, hacmi ve sıklığı,

hakkında bilgilerin alınması zorunlu değildir.

e) Genel risk bildirim formu dışında ilave risk bildirimleri talep halinde açıklanır:

Yatırım Kuruluşları Tebliği’nin “müşteriye risklerin bildirilmesi yükümlülüğü” başlıklı 25 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca yatırım kuruluşlarının alım satıma aracılık faaliyeti kapsamında genel müşterilerine hizmet sunmadan önce birinci fıkra uyarınca yapılan genel risk bildirimine ek olarak üçüncü fıkrada belirtildiği üzere işleme konu sermaye piyasası araçlarının risklerini müşteriye açıklamak ve açıklamaların müşteri tarafından okunup anlaşıldığına dair yazılı bir beyan almak zorundadır. Aynı maddenin yedinci fıkrasında ise profesyonel müşterilerin talep etmesi durumunda yatırım kuruluşunun ikinci ve üçüncü fıkralar kapsamındaki açıklamaları yapmasının zorunlu olduğu hükme bağlanmıştır.

Olağan Üstü Durum Planı

Müşteri tarafından talep edildiği takdirde, Olağanüstü Durum Planı detaylı dokümanı Şirket tarafından müşteriye iletilebilecektir.

İş Sürekliliği Yönetimi Planı için tıklayınız.

Kullanılan Bilgisayar Ağı ve Şifreleme Sisteminin Olası Riskleri ve Güvenliği

Garanti Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş. tarafından sunulan hizmetlerin eksiksiz ve güvenilir bir şekilde müşterilere sunulabilmesi için bir takım önlemler alınmıştır. Söz konusu hizmetlerin güvenliğine ilişkin müşterilerinde dikkat etmesi gereken önemli hususlar bulunmaktadır.

Kullanılan bilgisayar ağı ve şifreleme sisteminin güvenliliğine ilişkin gerekli bilgiler Garanti BBVA Yatırım Güvenlik sayfamızda ve Garanti BBVA Yatırım FX Trader İşlem Platformu sayfasında yer almaktadır

Kullanılan İşlem Platformunun ve Bilgisayar Ağının Özellikleri, Riskleri ve Güvenlik Tedbirleri ile Platformda Meydana Gelebilecek Risklere Karşı Kullanılabilecek Alternatif İletişim Yöntemleri

Kaldıraçlı İşlemlerde elektronik ortamda emir iletimi gerçekleştirilmekte olup Garanti BBVA FX Trader platformu kullanılmaktadır. Garanti BBVA Yatırım FX Trader, dilediğiniz zaman foreks piyasalarına erişebileceğiniz, fiyatları anlık olarak takip edip işlem yapabileceğiniz bir elektronik platformdur. Platformun çalışabilmesi için bilgisayarınızın aşağıda belirtilen minimum sistem gereksinimlerine sahip olması gerekmektedir. İşlem yapabilmeniz için işlem platformunun çalışır durumda olması ve internet bağlantısının bulunması gerekmektedir. 

Minimum Sistem Gereksinimleri

Yatırımcılarımızın hizmetine sunulan elektronik işlem platformu, yatırımcıya şirketimiz ile fiziki olarak irtibata geçme ihtiyacı duymadan kendi bilgisayarı üzerinden kendi hesabına kaldıraçlı FX işlemi yapma imkânı sunmaktadır. İşlem platformu yatırımcılarımızın kolayca işlem yapabilmelerini sağlayacak kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir. Platform bir istemci-sunucu uygulaması olarak inşa edilmiştir ve iletişim kanalı güvenliği için SSL sertifikaları, hizmet sunmak için de yedekli internet hatları kullanılmaktadır. Yatırımcılarımıza hizmet veren sunucu aktif-pasif mimaride yedekli olarak çalışmaktadır.

Yatırımcılarımız, doğrudan elektronik işlem platformunu kullanarak emir iletmedikleri durumlarda, çağrı merkezi aracılığıyla sözlü emir verebileceklerdir.

Kaldıraçlı Alım Satım İşlemleri Karda ve Zararda Olan Hesapların Oransal Dağılımı

Kurul tebliğleri gereği, bu oransal dağılım üçer aylık dönemler ile takip edilmektedir. 3 ayın bitimini takip eden 2 iş günü içinde duyurulur. Dönem içinde kapatılan hesaplar da dağılım içerisinde dikkate alınmaktadır. Aşağıdaki linkten son 3 aylık döneme ilişkin sonuçlara ulaşabilirsiniz.

3 aylık döneme ilişkin sonuçlar

Genel Kurul Tutanağı

Garanti Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş.'nin 17.02.2021 tarihinde yapılan 2020 yılına ilişkin olağan Genel Kurul Toplantı Tutanağına buradan ulaşabilirsiniz.

Yardım için her zaman buradayız!

Sizin memnuniyetiniz bizim için çok önemli

444 0 630